منتدى الحب والرومانسيه
أهلا ومرحبا بك عزيزى الزائر معنا نتمنى لك قضاء اسعد الأوقات معنا : إداره منتدى الحب والرومانسيه
منتدى الحب والرومانسيه
أهلا ومرحبا بك عزيزى الزائر معنا نتمنى لك قضاء اسعد الأوقات معنا : إداره منتدى الحب والرومانسيه
منتدى الحب والرومانسيه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالــبــوابـهأحدث الصورالتسجيلدخول

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!

كاتب الموضوعرسالة
A.D.M.I.N
ـآدـآره ـالمنتدي
ـآدـآره ـالمنتدي
A.D.M.I.N

نقاط عضويتك : 6552
الوظيفة : طالب
وطنى : عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  1egypt10
مزاجي : عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Pi-ca-24
الاوسمه : الادارة

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Empty
مُساهمةموضوع: عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!    عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  I_icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 01, 2011 11:26 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أرجو إنكو تركزو معايا ف كل كلمة هتتقال, لإن الموضوع ممكن يغير حياة حد فيكو 180 درجة (وكله طبعاً وقبل أى شئ بأمر الله).

المجال ده (مجال الربح من الإنترنت أو الأونلاين بيزنس) أنا عاشرته من بداياته للى ميعرفنيش, من أيام الايجولد والدونكى ميلز وجروبات كليكات الادسنس .

مش بس كده, بل كان ليا الشرف كمان إنى كنت ف يوم من الأيام مشرف قسم البنوك الالكترونية فى واحد من المنتديات الكبرى اللى فتحو أول قسم للأونلاين بيزنس, وكنت بدير مكتب كان من أوائل ومن أكبر المكاتب اللى كانت بتشتغل فى تحويل الأموال بين البنوك الالكتروينة, واللى كان فيكو قديم شوية فى المجال ده ممكن يكون سحب من عندى او شحن ايجولد او ليبرتى, بل وبعض مقدمى خدمات الشحن والسحب حالياً كان ليا الشرف إنهم كانو من عملائى.

المجال ده يا حضرات رفع ناس كتير أوى فوق, وأنا كنت بفضل الله واحد من الناس دى.
غالبية اللى وصلو لحاجة فى المجال ده, مجال الربح من الانترنت, ابتدو من تحت, من أقل الأقسام, من قسم الشركات الربحية المجانية, وغالبيتنا كانو بيجمعو سنتات بل وف احيان كتيرة اوى كنا بنجمع ارباع السنتات.

فيه اللى افتكر ان السنتات دى هى اقصى المتاح من الربح من الانترنت, وان اللى كنا بنسمع عنهم بيعملو الوفات وملايين فى الشهر زى شو مونى وغيرهم كانو محظوظين, او عباقرة واحنا مهما روحنا ولا جينا مش هنيجى حاجة جنبهم ومش هنقدر نعمل ربع اللى بيعملوه. طبعا أغلبية اللى قالو كده هتلاقيهم دلوقتى شغالين موظفين بيقبضو يادوبك اللى يعيشهم كل شهر, أو ممكن يكون منهم اللى بيقبض دخل كويس بس طالع عينه وملتزم بعدد ساعات معين يكون فيها ف شغله, ويستحمل سآلات مديره أو مديرته, وغتاتة زمايله. ده إن كان بيشتغل أصلاً ومش قاعد عاطل.

لكن فيه ناس كان من ضمنهم أنا صدقو فى نفسهم, وآمنو بإنهم يقدرو ينجحو ويعملو فلوس من المجال ده, وإن اللى كنا بنسمع عنهم وبنشوف إثباتات دفعهم دول مش أعلى منا ف حاجة, وما يزيدوش عنا ف حاجة, وبحبة تعليم ومحاولة وصبر وإرادة ممكن نبقا زيهم ونعديهم كمان ... وقد كان ..

والموضوع مكانش بس موضوع تعليم وصبر وإرادة, لأ, ده كان كمان رؤية, رؤية بإن المجال ده مليان فرص, وكلها بلا إستثناء فرص رائعة,فرص يقدر يستغلها اللى عنده بصيرة ورؤية للمستقبل, وثقة فى نفسه وف ربنا سبحانه وتعالى.

ركزنا على الفرصة, مش على العقبات.
حطينا عينا على النتيجة, واتغلبنا على كل الصعوبات.

فينا اللى ركز على مجال الربح من المواقع, وشاف فيه الفرصة بالنسباله, صمم موقع عن حاجة بيحبها, وجاب اعلانات من جوجل, وعلا الرانك بتاعه فى محركات البحث, ونشر موقعه على قد ما يقدر, وقدر يبقا من أشهر المواقع فى مجاله وبقا المعلنين هما اللى بيجرو ورا, مش هو اللى بيدور عليهم. وبدل الموقع بقا عنده اتنين وتلاتة واربعة.
ودلوقتى مبيعملش حاجة غير انه بيدخل يبص على مواقعه, ويطورها بمجهود بسيط ويخليها دايما أب تو ديت. وبالتأكيد بيبص على رصيده فى حسابه البنكى اللى بيزيد كل يوم عن اليوم اللى قبليه.

فينا اللى ركز على مجال الفوركس, وشاف فيه الفرصة بالنسباله, اتعلم تحليل أساسى, واتعلم تحليل فنى, شموع يابانية, ومؤشرات دولية, ونقط دعم ونقط مقاومة, واختراقات أسعار ومراكز.
خد المخاطرة وحط مبلغ, يكسب مرة, ويخسر مرات, وفى كل مرة مكسب او خسارة كان بيتعلم, وقدر يوصل دلوقتى إنه يبقا من المتخصصين فى مجاله, وليه استراتيجيات باسمه فى اكبر المنتديات العربية فى مجال تداول العملات, ومنهم حتى اللى خد وكالات لشركات تداول عالمية, وبقو من أشهر المتخصيين فى المجال ده ف العالم العربى واللى متداولين كتير بيستنو توصياته.

فينا اللى ركز فى مجال التسويق, وشاف فيه الفرصة بالنسباله, قالك أنا ايه اللى يخلينى أفضل كذا سنة أتعب فى موقع يا عالم هينجح ولا لأ, ولا إيه اللى يخلينى أضيع نظرى فى تحليلات اسهم ومتابعة اخبار, ده غير المخاطرة براس المال الكبير فى مجال ممكن يجيبلى سكتة قلبية لو سنت رفع فى الدولار ولا ين نزل فى اليابان. طب ما ابيع انا منتجات شركة كبيرة, من غير راس مال خالص, واخد نسبة من كل منتج ببيعه لعميل أنا جايبه. وفعلا دخل شركات زى جوجل أفلييت نيتوورك, وزى السى جى, وزى أزوجل وزى كليك بوث وغيرهم كتير, و ابتدى يدور على الناس اللى ممكن تكون مهتمة بالمنتجات دى ويكلمها, ويبعت ايميلات لعدد كبير من الناس على أمل إن حد فيهم يهتم, واحدة واحدة وعمل حملات اعلانية فى جوجل أدووردز, وشوية لما ظهرت الشبكات الاجتماعية عمل صفحات للمنتجات دى على الفيس بوك, ووصلت انه حتى يعمل فيديوهات عن اليوتيوب, وكان كل ما يجيب عميل للشركة اللى بيسوقلها, بياخد عليه نسبه من البيعة اللى بتتم أو مبلغ ثابت.
وبعد ما خد خبرة قدر يعمل سيستم ثابت مبيحتاجش منه اكتر من ساعة او اتنين فى اليوم بالكتير, وبقا عنده كذا ايميل ليست أقل واحدة فيهم فيها 10,000 عميل محتمل لمنتج واحد بس أو كاتيجورى واحدة من المنتجات, وقدر يوصل لطرق يجيب بيها مئات ألوفات الزوار كل شهر. وبقا ما عليه غير انه يدخل بس يبص على رصيده فى الشركات اللى بيشتغل معاها, ويستنا اخر الشهر شيك بالدولار أو اليورو من اربع لخمس ارقام من كل شركة, او تحويل بنكى مبيكملش خمس تيام على ما ينزل فى حسابه فى البنك.

الناس دى مش قليلين فى مجالاتهم, وقدرو يبقو رؤساء نفسهم, ويحققو النجاح, ويعملو فلوس كتيرة أوى من مجال كان لما حد مش فاهم بيسمع عنه كان بيتريق على اللى شغالين فيه, ويقول انها ناس عبيطة وان كل اللى ع النت نصب X نصب, وممنوش لا فايدة ولا فلوس, ووصل حتى بعض الفتايين إنهم يقولو إن الشغل على النت كله حرام

ما علينا

الشئ المشترك بين الأمثلة اللى فوق دى, وغيرهم كتير من الناجحين فى مجال الأونلاين بيزنس, إنهم بدأو بإستثمار, اللى إشتغل فى مجال المواقع إشترى سكربت وإستضافة ودومين, واللى اشتغل فى الفوركس حط مبلغ بالتأكيد علشان يضارب بيه, وحتى اللى ابتدا التسويق إستثمر فى شركات الإعلان علشان يعلن فيها عن المنتجات اللى بيسوقلها, وإستثمر فى بعض البرامج اللى بتسهله عملية التسويق, بل وإنه وصلت إنه أحياناً إستثمر فى تعلم المجال وإشترى كتب علشان يستفيد من اللى فيها.

حطها قاعدة ف حياتك .. فى البيزنس, أى بيزنس, أونلاين أو أوفلاين .. علشان تجيب فلوس .. أكيد هتدفع فلوس .. مفيش حاجة ببلاش, لإن إنتا كمان مش هتضيع وقتك ببلاش .. الشاطر هو اللى يعرف يحط قرشه فين, ويقدر يدير إستثماره صح, ويجيب أكبر عائد مادى ممكن منه فى أقل فترة زمنية ممكنة.

اليومين دول فيه مجال جديد من المجالات اللى يستحيل يفوتها من تحت إيده أى مستثمر أو أى حد شغال فى البيزنس سواء أونلاين أو أوفلاين, المجال ده قالب أسواق المال والأعمال بدون أدنى مبالغة.

المجال ده إسمه التسويق الشبكى.

التسويق الشبكى باختصار هو (وبشكل مبسط خالص) عبارة عن واحد دماغه عالية قعد فى يوم وقالك احنا عندنا منتج وليكن على سبيل المثال نضارة, النضارة دى احنا كل التكلفة اللى بنتكلفها فى تصنيعها دولار واحد, لكن للأسف لما بتيجى تتباع فى المحلات بتتباع ب10 دولار.

لأن فوق الدولار اللى بيتكلفة تصنيع المنتج, فيه دولارين بنضيفهم اللى هو مكسبنا, وفيه كمان دولار بنتكلفه مرتبات الموظفين بتوع التسويق, وفيه كمان دولارين بنتكلفهم بتوع الدعاية, وفيه كمان دولارين بيزودهم تاجر الجملة الكبير هامش ربح ليه لما بينزل لتاجر التجزئة, وكمان دولارين هامش ربح بيحطهم تاجر التجزئة على السعر اللى وصلو بيه المنتج علشان يبيعهولنا فى الآخر ب10 دولار.

يعنى السعر النهائى للمنتج بقا 1 دولار تكلفة تصنيعه 2 دولار ربح المصنع او الشركة صاحبة المنتج 1 دولار مرتب لموظفى التسويق 2 دولار تكلفة اعلانات 2 دولار ربح تاجر الجملة 2 دولار ربح تاجر التجزئة.
لو جمعت كل دول هتلاقيهم بيساوو 10 دولار, ودى التكلفة اللى بتقف علينا لما بنيجى نشترى المنتج.

ولقو حتى إن بعد اللفة الطويلة دى كلها المنتج مش بيتباع كويس.

الراجل أبو دماغ عالية ده قالك طب ما أنا أقدر أشتغل بنظام تسويقى أقوى بكتير وأسرع من اللفة الطويلة دى و بتكلفة أقل من التكاليف العالية بتاعت التسويق والدعاية والاعلان و موظفين التسويق وتجار الجملة وتجار التجزئة. ومش بس كده, ده أنا كمان هخلى المنتج يقف على الزبون ب9 دولار بس بدل 10 وهحقق ربح لشركتى كمان 5 دولار بدل ال2 دولار اللى كنت بحققهم بالنظام العادى.

لما عملو احصائيات, لقو إن أقوى شكل من أشكال الدعاية والتسويق, هو التسويق عن طريق الاشخاص اللى جربو المنتج, لما بيحكو عنه لاصدقائهم واقاربهم, حتى ممكن انتا تلاحظ كده لما بتيجى تشترى عربية, هتلاقى إن أكتر حاجة بتتأثر بيها هى كلام اصدقائك ومعارفك اللى اشترو وركبو عربيات,يعنى مثلا عربية بى إم دبليو صحيح من أشهر العربيات فى العالم, ومن أكتر الموديلات اللى ناس كتير بتحلم تركبها, بس لو حد من اصحابك قالك انا كان عندى عربية بى ام دبليو وكانت دايما بتحتاج انى اعملها صيانة باستمرار علشان مبتستحملش المطبات -وما أدراك ما المطبات فى مصر- وان قطع غيارها قليلة جدا وغالية بشكل مبالغ فيه ولما جيت ابيعها خسرت فيها كتير علشان سعرها بيقل كتير أوى لما بتيجى تبيعها مش أقل من 50 ل 100 ألف جنيه -ودى حقيقة بالمناسبة- أنا متأكد إنك هتبعد عن البى ام دبليو وتقول يا فكيك حتى لو كنت قاعد طول عمرك بتحلم تجيب عربية بى إم دبليو, أما لو حد تانى قالك ان المرسيدس السى اس 600 عربية كويسة جدا, وان قطع غيارها متوفرة واسعارها معقولة جدا, وانها قعدت معاه اربع سنين ولما جه يبيعها خسر فيها بس 25 ألف جنيه, أنا بردو متأكد إنك هتحطها على رأس قايمة العربيات اللى هتفكر تشتريها.

هى دى قوة التسويق الشخصى, أو الشفوى, اللى بيسموها Word of Mouth Marketing

طيب إزاى الشركة اللى فى المثال عندنا استغلت الموضوع ده علشان تقلل التكلفة على المنتج وكمان تحقق ربحية أعلى.

قالتلك أنا هقفل خالص قسم التسويق, يبقا أنا كده وفرت 1 دولار.
وهوقف كمان شغل دعاية واعلان, يبقا كده وفرت كمان 2 دولار.
وهلغى التعامل مع تجار الجملة, ويبقو وفرولنا دول كمان 2 دولار.
ومش هبيع المنتج من خلال تجار التجزئة, يبقا كده كمان 2 دولار.
بكده انا أبقا قدرت اوفر للشركة 7 دولار.

وقالك أنا مش هبيع تانى بالطريقة التقليدية دى, وهبتدى أعمل نظام جديد اسمه التسويق الشبكى (الشفوى) , أو بمعنى آخر, أنا هسوق من خلال العملا اللى اشترو أصلا المنتج ده من عندنا, عن طريق إن هما يحكو لأصحابهم وعيلتهم عن المنتج ده ويرشحهولهم انهم يشتروه.
وقصاد مجهودهم ده, أنا هدى لكل واحد فيهم 3 دولار من ال7 اللى أنا وفرتهم فوق كبونص ليهم على أى عدد هما يجيبوه, ومش بس كده, لأ ده أنا هديهم كمان 3 دولار لأى حد تانى هييجى من طرف اللى جابوه.

يبقى أنا كده وفرت 7 دولار, إديت منهم اللى اشترى المنتج وباعه لحد تانى من اصحابه او معارفه 3 دولار هدية, يبقا اتبقا 4 دولار, هعمل خصم دولار على المنتج ويبقا سعره 9 بدل 10, وهاخد أنا ال3 الباقيين ربح ليا على الاتنين أصلا ربحى القديم, يبقا كده حققت 5 دولار ربحية, ووفرت على المستهلك اللى بيشترى المنتج جنيه, وعملت مبيعات أكتر بكتير.

يعنى بمثال آخر:

محمد اشترى المنتج وأقنع أحمد إنه يشترى المنتج هو كمان>> يبقا كده محمد خد 3 دولار.
بعد كده بيومين أحمد اشتغل وأقنع محمود إنه يشترى المنتج هو كمان>> يبقا كده أحمد خد 3 دولار.
مش بس كده, ده كمان محمد خد 3 دولار مكافأة ليه على إن أحمد اللى هو جايبه جاب محمود.
ومش بس كده, ده محمود هو كمان بقا بيشتغل علشان يجيب حسين وعلى ومتولى وعباس, وكل ما محمود يشتغل ويجيب حد, أحمد بياخد عليه فلوس, وكمان محمد.

الشركة لقت إنها كده بتجيب عملا بشكل أسرع, وبتحقق عدد مبيعات أكبر بكتير, وكل يوم عن التانى, كل ما عدد عملائها بيزيد, كل ما بيحاولو يشتغلو أكتر علشان يجيبو أعداد أكبر, وده بيعمل حاجة اسمها تضاعف أو Duplication.

إيه هى بقا قوة التضاعف دى, قوة التضاعف دى أو ال Power of Duplication اللى سماها آينشتاين عجيبة الدنيا الثامنة.

الشركة لقت إن لو كل عميل 1 >جاب> 2 عملا جداد بس, هتقدر توصل لعدد عملا كبير جدا فى هامش زمنى قليل جدا مقارنة بالطريقة التقليدية اللى كانت شغالة بيها.

ركز كده معايا ف الصورة اللى جايه دى

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Powerofduplication

لو افترضنا إن كل عميل واحد بس جاب اتنين عملا جداد خلال شهر بحاله (ودى مهمة بيتهألى سهلة جدا) هتلاقى فى اول شهر بقا عندك اتنين عملا جداد
وفى تالت شهرعندك بقا فيه 4 عملا جداد
وفى رابع شهر بقا فيه 8 عملا جداد
وفى خامس شهر بقا فيه 16 عميل جديد
وفى الشهر السادس بقا فيه 32 عميل جديد
وفى الشهر السابع بقا فيه 64 عميل جديد
وف الشهر التامن 128 عميل جديد, وف التاسع 256, وف العاشر 512, وف الشهر ال11 1024 عميل جديد, وبعد سنة كاملة بقا فيه 2048 عميل جديد. ولو فضلت مكمل بالافتراضية دى هتلاقى إن فى نهاية السنة التانية الشركة بقا عندها 8 مليون و300 ألف عميل جديد.
وهكذا باستمرار لحد أما يبقا فى الامكان جدا إن الشركة توصل لملايين العملا فى وقت قصير جدا كانت مستحيل توصلهم بالطرق التسويقية التقليدية.

وهو ده يا حضرات ما يسمى بالتسويق الشبكى

طيب, تعالى نبص كده على اللى قاله بيل كلينتون الرئيس الأسبق للولايات المتحدة الأمريكية, هو ومجموعة من أكبر رجال الأعمال وخبراء الإقتصاد فى العالم عن التسويق الشبكى.

بيل كلينتون –الرئيس الأمريكي الأسبق
إقتباس

"إن مجال التسويق الشبكى والبيع المباشر يدفع قدماً بعدد من القيم الرئيسية حول العالم ويمنح الناس الفرصة لتحقيق أقصى استفادة من حياتهم، وهذا بالنسبة لي هو جوهر الحلم الأمريكي"

(وارين بافيت) –رجل الاستثمار والملياردير وأغنى رجل في العالم!
إقتباس

"إنه أفضل استثمار قمت به على الإطلاق..."

بالمناسبة وارين بافيت عنده 51 شركة, تلاتة منهم بتشتغل فى مجال التسويق الشبكى

(روبرت كيوزاكي)-مؤلف الكتب الأكثر مبيعاً - ومنها كتاب "Rich Dad Poor Dad"
إقتباس

"إذا كنت ترغب في أن تتعلم فعلاً كيف تكون ثرياً، عليك أن تفهم وتستوعب القوة الكامنة في الشبكات. إن أكبر أثرياء العالم يبنون شبكات. إن التسويق الشبكي هو أفضل مجال ممكن يستطيع من خلاله الشخص العادي أن يحقق الثروة والمال.
"

(دونالد ترامب) –عملاق الصناعة العقارية الأشهر والملياردير المعروف.
إقتباس

"إذا فقدت كل ما أملك واضطرتني الظروف لأن أبدأ حياتي من جديد، سأبحث عن شركة كبيرة في مجال التسويق الشبكي وأعمل بها!"

مجلة (فورشن)دى مجلة الأعمال العالمية المشهورة اللى بتطلع اغنى 100 شخصية كل سنة
إقتباس

"إن أكبر سر تقوم عليه المشروعات التجارية العالمية ...(هو) التسويق الشبكي!"

(بول زين بيلزر)إقتصادى عالمي معروف ومؤلف 8 كتب من أكثر الكتب مبيعاً بالإضافة لعشرات من الأبحاث المنشورة عن دنيا المال والأعمال.
إقتباس

"خلال الفترة من عام 2006 إلى 2016، سوف يكون هناك 10 مليون مليونير جديد في الولايات المتحدة وحدها، وهو أكثر من ضعف العدد خلال العقد الأخير.... والكثير من هؤلاء المليونيرات سيأتون من صناعة البيع المباشر! حيث يُحقق العاملون في مجال التسويق الشبكي ثروات هائلة بسرعة الضوء!"

طيب خلينا نشرح النهارده شركة من أقوى الشركات اللى بتتبع أسلوب التسويق الشبكى, هى شركة إسمها

BonVoyage1000

بونفوياج دى كلمة فرنسية معناها إقضى رحلة سعيدة, أما الرقم 1000 فده نسبة للعمولات اللى بتقدمها الشركة واللى هتشوفوها فى الشرح.

بونفوياج دى شركة أمريكية, ليها مقرين واحد فى مدينة سياتل بولاية واشنطن والتانى فى مدينة سان دييجو بولاية كاليفورنيا.

الشركة مسجلة بولاية واشنطن, ودى صورة من التسجيل

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Bonvoyagecertification

وده كمان لينك التسجيل بتاعها على موقع ولاية واشنطن
http://www.sos.wa.gov/corps/search_d...?ubi=603010829

كمان الشركة محمية من أكبر شركة حماية فى العالم VeriSign, وللى ميعرفش فشركة فيريساين مبتقبلش المواقع غير لما بتتأكد من الدولة اللى فيها الشركة دى ان الشركة فعلا ليها نشاط هناك مرخص ومسجل.
تقدر تدخل على الموقع بنفسك هتلاقى ف آخر الصفحة اللينك اللى بيبينلك رخصة الحماية للموقع من على موقع فيريساين ذات نفسه
http://www.bonvoyage1000.com

أو دوس هنا على طول
https://trustsealinfo.verisign.com/s...00.com〈=en

شركة بونفياج هى شركة تسويق سياحى, بتسوق لواحدة من أكبر الوكالات السياحية فى العالم وهى وكالة HemiShpere Travel.

شركة HemiShpere Travel بقالها أكتر من 20 سنة فى مجال السياحة, وبتتعامل مع أكتر من 205 ألف فندق حوالين العالم, ومع أكتر من 40 وكيل رحلات بحرية حوالين العالم, ده غير إن الشركة عندها أكتر م 2 مليون أسبوع شقق فندقية فى 200 دولة حوالين العالم, وطبعا بديهى إن الشركة بتتعامل مع كل خطوط الطيران فى العالم.

شركة هيميسفير ترافيل بتاخد أقل أسعار من الفنادق والمنتجعات والرحلات الجوية والبحرية وحتى إيجار العربيات والليموزين.

خلينى أقولك إن كان فيه عرض من كام يوم, عبارة عن أسبوع فى شاليه يسع 6 أفراد فى منتجع إسمه سنافير فى شرم الشيخ, الشاليه مكيف بالكامل, عندك شاطئ خاص بيك, حمامات سباحة خاصة بيك, فى قلب خليج نعمة.

تكلفة الشاليه ده لمدة أسبوع من المنتجع لا تقل عن 1000 ل 1500 دولار.

كانت بونفياج مدية إقامة لمدة أسبوع فى الشاليه ده لعدد 6 أفراد ب294 دولار. يعنى حوالى 1800 جنيه هتقعد بيها فى شاليه مكيف انتا وعيلتك بشاطئ خاص وحمامات سباحة خاصة بيكو بس

ودى صورة لعرض من عروض المنتجعات اللى بتوفرها شركة بونفياج من خلال شركة هيميسفير. المنتجع ده فى الغردقة.

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Condooffer

إقامة كاملة لمدة أسبوع فى شاليه مكيف فى منتجع ميريت فى الغردقة يسع من 4 ل 6 أفراد.

أنا هسيبكو مع الصورة اللى جواها تفاصيل العرض.

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Condospecs

حمامات سباحة خاصة بيك, وحمامات سباحة للأطفال, وملاعب تنس واسكواش ونادى صحى, وساونا وصالة ألعاب.
ودى صورة لأوضة نوم من الأوضتين اللى عندك جوه الشاليه.

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Condobedroom
بتاخد الاسبوع كله ب400 دولار, يعنى بالظبط 2400 جنيه, مش للفرد يا شباب ولا فى اليوم, علشان فيه ناس كتير بتتلخبط فى الموضوع ده, ده ايجار الشاليه كله طول الاسبوع سواء جيت انت لوحدك, أو جه اتنين أو تلاتة أو أربعة أو خمس أو 6 أشخاص. التكلفة ثابتة ب2400 جنيه بس

بالمناسبة العرض ده مش عرض نادر ولا حاجة, لأ ده عرض طبيعى جدا بالنسبة للعروض اللى بتقدمها شركة هيميسفير ترافيل فيه زيه ملايين العروض لمصر ودول تانية فى العالم, وفيه عروض أقوى من كده بكتير أوى كمان بتقدمها الشركة كل فترة.

إيه مش مصدقنى
طب خد عندك ده

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  10daystrip

للى مش مستوعب, دى رحلة لمدة 10 تيام فى قلب البحر, بتاخدها من أى مينا من الموانى اللى عندك, اللى هو هيبقا ميناء الاسكندرية بالنسبة للمصريين, هتطلع بيك على روما (إيطاليا) تنزل هناك يومين تقعدهم فى روما, وترجع تانى بعدها للمركبة, تطلع بيك على أتينا فى اليونان, هتنزل هناك تقعد يومين, وترجع تانى المركبة, تطلع بيك على تركيا, وبعدها ترجع بيك على مصر.

بكام بقا يا معلم الكابينة ؟؟

ب500 دولار, يعنى 3000 جنيه مصرى

إيه متفاجئ ؟؟
طب خد عندك دى كمان ..

ال3000 جنيه دول انتا بتدفعهم ايجار الكابينة, الكابينة لفردين مش لفرد واحد, يعنى ممكن تطلع انتا ومراتك تقضو احلى 10 تيام فى حياتكو, بنفس السعر 3000 جنيه. لإنك بتدفع إيجار الكابينة, مش بتدفع على الفرد

يا راجل دانتا لو طالع جمصه إنتا ومراتك هتدفع اكتر من ال3000 جنيه دول فى ال10 تيام

خلينى أقولك كمان إن الشركتين, هيميسفير وبونفوياج بيضمنولك ان السعر اللى هتشوفه عندهم ع الموقع واللى هتدفعه هو أقل سعر موجود على الانترنت.

بيدوك حاجة إسمها Low Price Guarantee
بمعنى إنك لو لقيت المنتجع اللى فوق ده مثلا على اى موقع تانى او اى شركة سياحة تانى بسعر اقل من السعر ده, وليكن 375 دولار بدل 400, بتبعت ايميل للشركة, الشركة بتديك نفس السعر بتاع العرض اللى على الموقع التانى, وتبعتلك الفرق بين السعرين.

طيب, ممكن يكون حد دلوقتى مش فاهم, مادام شركة هيميسفير هى اللى عندها الأسعار المخفضة دى, إيه اللى دخل شركة بونفوياج دى فى الموضوع ؟؟

هقولك إن إنتا للأسف مش هتقدر تستمتع بالعروض القوية دى إلا من خلال شركة بونفوياج, وده لإن شركة هيميسفير بتتعامل مع شركات ومكاتب سياحة كبيرة, مش مع أفراد, منهم شركة بونفوياج, اللى بتوفرلك كل عروض هيميسفير ترافيل بشكل مباشر ليك, مقابل عضوية فى بونفوياج ب 350$ .

تقدر تقول ان عضوية بونفوياج هى اللى هتمكنك انك تستمتع بالعروض اللى زى دى من شركة هيميسفير.

العضوية دى بتاخدها مدى الحياة, بدون مصاريف شهرية, أو سنوية, أو أى لف أو دوران.

طبعاً كقيمة منتج, فهى قيمة ممتازة جداً, شاليه زى اللى فوق ده اقل قيمة ايجارية ليه فى الاسبوع من الف ل الف وخمسمية دولار.

إنما من خلال بونفوياج وهيميسفير هيقف عليك ب400$ اللى هو قيمة العرض 350$ اللى هى قيمة العضوية = 750$ بس.

مع الوضع فى الاعتبار طبعا ان ال350$ انتا دفعتها مرة واحدة, ومش هتدفعها تانى لو حبيت تاخد أى عرض من عروض الشركة, يعنى لو انتا مثلا خدت العرض الاولانى و ناوى تطلع شرم او الغردقة مرة تانية او حتى تسافر بره مصر, وسعر الشاليه فى الاسبوع بـ 400$ دولار, هتدفع بس ال400$ من غير أى مصاريف زيادة.

حد ممكن يحصل عنده لبث فى الموضوع ويفتكر ان ده تايم شير, هقوله لأ ده مش تايم شير.

التايم شير انتا بتدفع مبلغ وبيبقا متحددلك أسبوع معين أو شهر معين فى السنة هو بس اللى تطلع فيه, إنما هنا إنتا تقدر تطلع فى أى شهر إنتا عايزه فى السنة, وبأى عدد مرات إنتا عايزه.

يعنى لو هتسافر كل شهر مرة او اتنين او حتى عشر مرات, محدش هيقولك لأ, ومبتواجهش أى مشكلة, وما بتدفعش أى مليم زيادة عن قيمة العرض اللى بيبقا قدامك.

طيب, ايه علاقة ده بالتسويق الشبكى اللى اتكلمت عليه فوق ؟؟

العلاقة إن شركة بونفوياج بتتعامل بنظام التسويق الشبكى, وهو إن كل عميل جرب الخدمة بتاعتهم واشترى عضويتهم وشايف إنه فعلا إستفاد, بيرشح العضوية لواحد او اكتر من افراد عيلته او اصدقائه, وكل ما بيجيب ناس, كل ما بياخد بونص (عمولة).

طيب إيه هى خطة عمولات الشركة ؟؟

الخطة بسيطة جداً, بمجرد ما بتسجل بيبقا عندك حاجة إسمها ماتريكس بالشكل ده

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Compplan

الماتريكس دى بتبقا انتا اول واحد فيها فوق, وتحتيك 6 أماكن على ليفيلين, الليفل الاولانى فيه مكانين, والليفل التانى فيه أربع أماكن. كل ما بتملا ال6 أماكن دول بتاخد ألف دولار.

يعنى انتا كل ما تجيب 6 أفراد ياخدو عضوية بونفوياج اللى بتديهم الخصومات السياحية الهايلة دى, هتاخد 1000$. تكملة الماتركس دى اسمها سايكل Cycle

بيتهألى إنك تقنع 6 بمنتج زى كده, أو بالنظام المالى اللى فيه, دى حاجة سهلة جدا جدا يعنى, ده انتا لو اعتبرتها وظيفة, ونزلت كل يوم الصبح طول الشهر تكلم الناس عن الموضوع واقنعت 6 افراد بس من ال90 مليون جثة اللى ماليين البلد دول وزاحمينها ليل ونهار, هتاخد الف دولار, يعنى 6000 جنيه, يعنى لو شغال فى أطخنها شركة فيكى يا مصر, مش هتاخد المرتب ده.
مع الوضع فى الاعتبار ان انا كده مصعبها اوى, انتا لو اتكلمت عن المنتج والنظام ده قدام اصحابك وافراد عيلتك, انا بيتهألى على الاقل هتجمع ال6 دول فى اسبوع واحد, أنا عن نفسى وانا رايح للراجل اللى دعانى للبيزنس ده انا كنت مكلم اصلا ناس حواليا وقدرت اجيب 6 معايا وخدت الالف دولار فى نفس اليوم, تخيل انتا رايح تدفع 350$ المفروض تمن العضوية, راجع ب1000$, فى نفس اليوم, وده لان الفلوس اللى بتبقا فى حسابك تقدر تسحبها فى نفس اللحظة على حسابك البنكى.

طيب هنفترض انك على قدك اوى يعنى, ومعرفتش تجيب ال6 دول ومعرفتش تجيب غير إتنين بس, اللى هما رقم واحد ورقم اتنين فى الصورة عندك, وكل واحد فيهم بردو على قدو جاب اتنين كمان بس اللى هما ارقام 3 و 4 و 5 و 6 >> كده إنتا أخدت 1000 دولار.

طيب يا سيدى نصعبها شويتين تلاتة, هنقول انك جبت اتنين بس, اللى هما رقم 1 و 2, رقم اتنين ده ميت خالص ومش عارف يشتغل, ورقم واحد بس هو اللى شغال, وقدر رقم واحد يعمل سايكل وياخد هو الالف دولار.

رقم واحد أول ما بيكمل سايكل, بيملالك اوتوماتيك مكان جديد تحتيك, اللى هو هيبقا فى الصورة دى المكان رقم 5, ده مش بس كده, انتا لو واخد بالك, هتلاقى ان حتى رقم 2 اللى ميت خالص ده اتحسبله واحد هو كمان من غير ما هو حتى يشتغل.

لو رقم واحد سايكل مرة كمان هيملالك المكان رقم 6, وهتاخد إنتا ألف دولار.

مش بس كده, ده ممكن اللى فوقيك, هو كمان ينزل ناس تحتيك, يتحسبولك ويتحسبوله.

يعنى انتا عندك اكتر من طريقة تملا بيها الماتركس وتاخد الالف دولار, وطبعا مفيش عدد اقصى من السايكلز اللى ممكن تعملها, بل بالعكس الشركة كمان بتشجعك انك تعمل سايكلز, يعنى كل ما تعمل 4 سايكلات فى الشهر بتاخد 200 دولار بونص.

وده كان الكلام عن الأونلاين بيزنس, وعن التسويق الشبكى, وعن شركة بونفوياج.

كده أنا خلصت موضوعى الحمد لله, وإنتا قدامك تعمل حاجة م الحاجات دى ..

ممكن تاخد العضوية فى شركة بونفوياج وتستمتع بيها لنفسك إنتا وعيلتك أو وأصحابك وتاخد خصومات بيها من 40-90% على الشاليهات والفنادق والمنتجعات.

أو ممكن تاخد العضوية وتسوقها لكام واحد بس من اصحابك وعيلتك وتجيب 6 بس يدخلو تحتيك, وتبقا خدت العضوية ببلاش وعليها كمان 650 دولار.

أو ممكن تاخد العضوية وتستمتع بيها, وتبتدى تشتغل تسويق بشكل كبير فى الموضوع وتديله كل مجهودك واهتمامك, وتعملك فى الشهر من 1000 لحد بتاع كام مليون كده 1000000000$ إنتا ومجهودك, مفيش حدود للى ممكن تعمله.

أو ممكن تكون مش محتاج لا العضوية ولا فرصة الربح اللى هتعود عليك من وراها, ساعتها هتبقا مخسرتش حاجة وأهو كسبت معلومات جديدة عن مجال جديد ونورت الموضوع.

أو ممكن تقفل الموضوع وتعمل فيها القرموطى وتقول نصب من غير ما تفكر وتسأل وتدور, زى ما انا قولت كده زمان على كويست من سنة ونص فى أول سيمينار اتعملها ف مصر, وجيت بعدها بسنة وكام شهر لقيت الناس اللى كانو قاعدين جنبى ف نفسى المحاضرة كل واحد فيهم بيعمل 3000$ فى اليوم وهو نايم مريح فى بيته (ده بصرف النظر عن ملاحظاتى الكتيرة على شركة كويست)

ممكن ما تكونش استوعبت اللى انتا قريته ومش مصدقه, وعايز حد يلطشك قلمين علشان تفوق وتشوف إذا كان ده حلم ولا علم, إدخل اعملك كوباية قهوة ولا نسكافيه واستعيذ بالله من الشيطان الرجيم وافرك عنيك واقرا الموضوع تانى وتالت ورابع, ومليون لو عايز, محدش هيدور المنتدى ويطلع بيه.

ممكن يكون عندك بعض الأسئلة اللى مش موجود اجاباتها فى الموضوع, بص عندك تحت كده هتلاقى مربع مكتوب عليه الرد السريع, اكتب سؤالك وأنا تحت أمرك.

ممكن تكون حابب تدخل بس متردد ومتخوف ومتشكك وعندك بعض الهواجس, عندك النت كله تدور فيه وتشوف آراء الناس التانيين اللى اشتغلو مع الشركة, وقد ايه كان سهل عليهم انهم يعملو اول سايكل, وقد ايه النظام ممتاز بالنسبالهم, وقدرو يعملو منه مكسب ممتاز, حتى اللى مقدرش يعمل مكسب كبير, على الاقل رجع استثماره ال350$ ومعاه عضوية وعروض رائعة و650$ مكسب على ال6 اللى جابهم.
ولو مش عايز تدور ممكن تتصل بيا ونتقابل واعرفك على التيم اللى بنشتغل فيه كلنا وتشوف ان اقل واحد فينا عامل 11 سايكل فى اربع شهور بس, يعنى بمعدل 3000 دولار أخضر تقريبا فى الشهر ربح صافى.

ممكن يكون عاجبك اوى الموضوع وهتموت وتشترك ومتأكد إنك هتقدر تجيب ناس وتعمل كذا ألف دولار وكذا سايكل مش سايكل واحدة بس, بس للأسف معندكش مبلغ العضوية اللى هو 350$, اتصل بيا بس بشرط انك تكون ناوى تشتغل وتجيب ناس, وانا هدفعلك ال350 دولار من معايا لحد ما تعمل اول سايكل وتبقا تردهوملى .. أيوة هدفعهوملك ما تستغربش

ممكن تكون ذكى ومستثمر شجاع وبتبص لقدام, وعندك رؤية زى ما كان عندنا زمان لما بصينا على مجالات النت المختلفة وكل واحد فينا اختار مجال وقال هو ده فرصة عمره واستثمر فيها وقته ومجهوده, وشايف زيى وزى ناس كتير من اللى اشتركو فى بونفوياج ان دى فرصة مش ممكن يسيبها الا مجنون او جاهل او جبان.
يبقا يا تدخل تسجل على طول من هنا, يا اما تتصل بيا ونتقابل وتنضم لينا فى التيم وبدل ما تشتغل لوحدك, تبقا شغال فى وسط فريق يساعدك ويعينك, تستفيد من خبراته ويستفيد من حماسك وأفكارك.

ممكن تكون أى حد من دول, شئ يرجعلك. بس أرجوكو.

بلاش يطلعلنا أبو العريف العالم بخبايا الأمور اللى محدش فى الدنيا يعرفها غيره, ويدخل يعملنا فيها بورم ويقولنا بكل ثقة ان الموضوع نصب أو حرام أو غيره من الاتهامات اللى مع احترامى ليه هتكون بسبب جهله, طبعا تقدر تنتقد زى ما انتا عايز, بس أهم حاجة تبقا فاهم إنتا بتتكلم عن إيه, بلاش شغل أبو جهل الله يرضى عنك. (أبو العريف ده طبعاً موجود فى كل شارع فى مصر, وأكيد كل واحد فينا فى حياته أبو عريف )

فى النهاية خلينى أقولكو إن الشركة كانت بتتعامل فى السحب والايداع بالأليرت باى والليبرتى ريسيرف والتحويلات البنكية, دلوقتى بتتعامل بس بالليبرتى ريسيرف والتحويلات البنكية. يعنى أى حد فى أى دولة هيقدر يتعامل معاها بكل سهولة وعلى بنك الكل شغال بيه اللى هو الليبرتى.

ودى صورة كام إثبات دفع للشركة.

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Alertpayproof

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!  Bonvoyagebankpayment252

ودى صورة من جوه الاكونت لحد عمل سيكل مرتين فى اول اسبوع ليه

ودول فيديوهين ع اليوتيوب فيه تسجيل لاتنين من اللى بيسوقو بونفوياج بس عن طريق النت, مش بينزلو كمان وبيشتغلو بشكل واسع ..
شوفو الناس دى عملت إيه ..

https://www.youtube.com/watch?v=maERhcg4FG4

https://www.youtube.com/watch?v=JbgnBlqrVk0

لينك الشركة مرة أخيرة
http://Bonvoyage.com

ده ايميلى على الياهو: khaled_king7@yahoo.com
وده رقم موبايلى : 01127488002
وفيه الرسايل الخاصة عند حضراتكو, وطبعا الردود على الموضوع.

فى إنتظار إستفساراتكو وطلبات للمقابلة فى القاهرة لو حابب تتعرف أكتر علينا وعلى الشغل اللى بيعمله التيم بتاعنا, وتعرف إزاى نقدر نساعدك علشان تحقق السايكل الأولى واللى أكيد إن شاء الله مش هتبقا الأخيرة.

تحياتى للجميع,
https://romansy4ever.7olm.org

عن التسويق الشبكى وBonvoyage نتحدث !!
صفحة 1 من اصل 1